Vitamine pentru stat la cratiță. (Sursa: Cristian Dinu/ Facebook) |
Fotografia mea de răspuns. Zic să fim pregătite să alegem, nu să înghițim hapul ca sa o ținem tot așa! (Foto: Andra Țărnea) |
Sabina Ulubeanu, compozitoare, si tigaia din viata ei, pusa la locul ales de ea – pe planul doi. (Foto: Sabina Ulubeanu) |
Realitatea și mai dură este cum ne complacem în fața stereotipurilor de acest fel și cum unii dintre noi le folosesc fără jenă în interesul personal sau de business.
Probabil că cei care au conceput campania și cei care au cumpărat-o invocă argumentul că publicul lor țintă este din categoria femeilor care țin casa și că, în România, majoritatea femeilor, după serviciu, se apucă de treburile casnice.
Eu nu spun că femeile din România nu se pot afirma – eu personal sunt un exemplu că este posibil. Ce spun eu este că uneori este extrem de dificil pentru femeile din România să își construiască un drum, tocmai din cauza acestor stereotipuri și a modului în care sunt tratate. Și de ce să irosească atâta energie pentru a se afirma, când de fapt ele trebuie să aibă libertatea deplină de a fi ele însele, la adevăratul lor potențial și nimic mai puțin de atât?
Tigaia cu reclame ofensatoare. (Foto: Facebook Oana Baluta) |
Cred că atunci când ești într-o poziție de putere, responsabilitatea ta față de societate este direct proporțională cu puterea ta. Și înțeleg puterea în toate formele ei: politică, financiară, educațională, informațională, etc.
Altfel, doar facem concursul puterilor: care e mai tare în cifre de afaceri, în influență, în vânzări. Dar terenul este pârjolit de lăcomie, iar clienții sunt o simplă masă de manevră.
Sorina Câmpean, politolog, sau cum pot femeile să facă lumea mai bună, nu doar mâncarea. (Foto: Andrei Țărnea) |
Și cred că femeile care au reușit să crească și să se afirme în societate ca altceva decât stâlpi ai familiei, care țin bucătăria echipată și casa lună, au datoria să contribuie la oportunitățile care decurg pentru toată lumea – indiferent de gen – din regândirea rolului pe care femeia îl are în societate. Iar când spun asta nu arunc în derizoriu rolul femeii în familie, sau munca din gospodărie.
Tigaia minoritara (Foto: Facebook Norma-Nathalie Nițescu) |
Din aceste motive, ieri am protestat. Mai întâi pe Facebook, cu un apel la boicotarea vitaminelor cu pricina. Apoi am vrut să fac mai mult, pentru că nu sunt genul de protestatar viral, care crede că a rezolvat problemele cu un ”like” și un ”share”.
Blue Ocean Strategy. Pagina 12. Se poate aplica și la stereotipuri. (Foto: Oana Marinescu) |
Pe fundal, pe peretele din spatele, sunt desenele făcute de copilul meu, care îmi decorează spațiul de lucru tot timpul. Pentru că sunt și mamă, nu doar o femeie cu o carieră.
Am modificat textul din vizual și am adăugat doar un verb: ”să alegi”. Pentru că alegerea face diferența. O femeie are de fapt foarte multe opțiuni, viața ei presupune muncă multă în fiecare zi, dar trebuie să fie pregătită să aleagă, nu să execute ce i se spune sau ce i se trasează printr-un rol social consolidat de stereotipuri.
Un gratar cu mesaj. Cordonul de la rochia mea a fost doar în cadru, nu și la pachet, desi domnisoara din vizual avea un cordon pentru legat sortul 🙂 (Foto: Oana Marinescu) |
O scrisoare pe grătar. Fără foc. (Foto: Oana Marinescu) |
O femeie poate multe. O lăsăm să și facă? (Sursa foto: www.pixabay.com) |
PS 2: Urmarea poate fi citită aici.